X. Szülőnek lenni konferencia

Élvezd az iskolát! - mi történik a gyerekeinkkel az iskolában?

Szakembereknek

X. szülőnek lenni konferencia - 2021. május 25. 9.-00 - 16.30

4 különböző témában, 4 különböző ütemben

A konferencián való részvétel díjmentes, de a ZOOM részvétel miatt regisztrációt igényel!

Nagymama szerint valakinek, ugye, nevelni kellene ezt a gyereket, mert csak nő, mint a dudva. Nagypapám szerint szigorúbban kellene fogni ezt a gyereket, mert első a kötelesség. Aranka néni szerint meg kellene válogatni, hogy kikkel barátkozik ez a gyerek, mert aki korpa közé keveredik, azt megeszik a disznók. Anya szerint többet kellene aludnia ennek a gyereknek, mert sosem alussza ki magát. Apa szerint többet kellene tanulnia ennek a gyereknek, mert így nem viszi semmire. Emil bácsi szerint ez szomorú, mert ugye, az ő családjukban mindenki normális volt, és attól fél, hogy ez, sajnos, a Rezső vére. 

Janikovszky Éva

A konferencia témái

1. A szülők és az iskola kapcsolata 9.00 - 10.30

2. Az iskolában tevékenykedő segítők szerepe 11.00 - 12.30

3. A társas kapcsolatok az iskolában, a kortárs szocializáció színpada - 13.00 - 14.30

4. A tanítás és a tanulás 20 pszichológiai alapelve 15.00 - 16.30 

Bővebben

Érdekes, de amióta iskolába járok, a felnőtteket egyetlen dolog érdekli. Mindenki megkérdezi tőlem: - Aztán szeretsz-e iskolába járni? Én először azt válaszoltam, hogy nem tudom.

Janikovszky Éva 

1. A szülők és az iskola kapcsolata 9.00 - 10.30

Előadó: Dr. Aáry-Tamás Lajos - Oktatási jogok biztosa

Kerekasztal résztvevők:

Deák Éva - Partners Hungary Alapítvány

Karsainé Baktai Julianna - Pécsi Meszesi Általános Iskola

Dr. Rónay Zoltán - ELTE PPK egyetemi docens

Somorjai Miklós - Pesthidegkúti Waldorf iskola

A beszélgetést vezeti Dr. Trencsényi László - Magyar Pedagógiai Társaság

A témáról röviden
A szülők és az iskola egyidejűleg vesznek részt a gyerekek felnövekedésének, a személyiségfejlődésének, a szocializációjának segítésében. A szorosabb, tudatosabb szülő és iskolai együttműködés növelheti ennek a folyamatnak a hatásosságát. 


De amikor anyu is megpuszilta Danit, és el akart menni, akkor már csak az óvónéni örült annak, hogy Dani megjött, mert Dani legszívesebben elment volna az anyukájával együtt.

Janikovszky Éva 

2. Az iskolában tevékenykedő segítők szerepe 11.00 - 12.30

Előadó:  Dr. N. Kollár Katalin - ELTE PPK címzetes egyetemi tanár

Kerekasztal résztvevők:

Dr. Golyán Szilvia - egyetemi docens, ELTE TÓK, mb. főigazgató-helyettes, ELTE TKK; Magyar Pedagógiai Társaság

Dr. Jármi Éva - ELTE PPK egyetemi adjunktus

Kalász Judit - iskolapszichológus

Lendvai Lászlóné - intézményfejlesztő

A beszélgetést vezeti:   felkérés alatt

A témához kapcsolódó legfrissebb cikk ITT nézhető meg.

A témáról röviden

Az iskolai segítők, iskolai pszichológus, iskolai szociális munkás, iskolaőr mindegyike egyénileg is kapcsolatban van a diákokkal, személyes tapasztalatai hozzásegíthetik az iskolát a hatékonyabb működéshez 


Én vagyok a zsákos Gábor bácsi, aki elviszi a rossz gyerekeket. 

- Csókolom, tessék engem elvinni 

- Voltál rossz? 

- De még lehetek..

3. A társas kapcsolatok az iskolában, a kortárs szocializáció színpada - 13.00 - 14.30

Előadó:  Dr. Tóbiás László - Károli Gáspár Református Egyetem főiskolai docens

Kerekasztal résztvevők:

Glasshütter Melinda - Aranyiránytű program 

Fóti Péter - Demokratikus nevelésért és oktatásért egyesület vezetője

Dr. Nagy Ádám - nevelés- és ifjúságkutató, egyetemi docens

vész György - úttörővezető

A beszélgetést vezeti  Dr. Magyar Erika mediátor

Kapcsolódó gondolatok a témához ITT nézhetők meg!

A témáról röviden

A gyerekek az élet sok színterén, csoportjában szocializálódnak az iskolai éveik alatt, ekkor tanulják meg, hogyan tudnak együtt lenni, kapcsolatban lenni, empatikusnak lenni, stb. Elsődleges kérdés, hogyan lehet az iskolában olyan légkört kialakítani, hogy ne jöjjenek létre szélsőséges konfliktusok, és a tanulást, együttműködést értéknek tekintő légkör alakuljon ki.


4. A tanítás és a tanulás 20 pszichológiai alapelve 15.00 - 16.30

Az Amerikai Pszichológiai Társaság (American Psychological Association) népszerű kiadványa 

Az alapelvek anyaga és magyar irodalmi hivatkozások ITT tölthetők le!

Bevezetőt tart: Cserey Miklós - Szülőnek lenni program alapító

Kerekasztal résztvevők:

Bereczki Enikő Orsolya - ELTE PPK Neveléstudományi Intézet

Csányi Kinga - ELTE PPK Neveléstudományi Intézet

Kovács Ivett - ELTE PPK Neveléstudományi Intézet

Varga Sándor - Eötvös József Gimnázium mestertanár 

A témáról röviden

A tanítás és tanulás 20 pszichológiai alapelveinek 5 fő témaköre

  • Hogyan gondolkodnak és tanulnak a tanulók?
  • Mi motiválja a tanulókat?
  • Miért fontos a tanulásban a szociális környezet, az interperszonális kapcsolatok és az érzelmi jóllét?
  • Hogyan szervezhető hatékonyan az osztálytermi munka?
  • Hogyan értékeljük a tanulók fejlődését?

A teljes konferencia felépítése

Minden téma Dr. Zsolnai Anikó egyetemi tanár, az ELTE PPK dékánjának köszöntőjével kezdődik. 

A témák kibontása egy 20-25 perces vitaindítót követően kerekasztal beszélgetéssel folytatódik. A kerekasztal beszélgetésben a témában jártas elméleti és gyakorlati szakemberek vesznek részt. Ezt követően a résztvevőknek is lehetőség nyílik bekapcsolódni a beszélgetésbe. Egy-egy témára bő másfél óra áll rendelkezésre.


A program ZOOM felületen zajlik. 

Támogatók